فقط تکواندو
اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل علی ظهورک یاعلی

 

مینیسک قطعه ای از یک غضروف است که در زانو قرار دارد (غضروف یک بافت محکم نرم است) مینیسک از یک طرف به سر استخوان درشت نی ساق پا و از طرف دیگر به قسمت پایین استخوان ران جایی که زانو قرار دارد متصل می شود و در واقع این 2 استخوان را از این طریق به هم مرتبط می کند. بر روی هر زانو 2 مینیسک قرار دارد که در قسمت داخلی و خارجی زانو واقع شده است. نقش مینیسک کاستن تکان های وارده به زانو در زمان انجام فعالیت هایی که باعث واردآوردن فشار به زانو می شود، می باشد 

 

برروی ادامه مطلب کلیک کنید

javahermarket



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : روح الله محمدپور

اینم کدلوگووبلاگم لطفا دروبلاگتون قرار بدین (نظر یادتون نره) 

 

 

 

javahermarket

پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 23:25 ::  نويسنده : روح الله محمدپور

بدن انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است . بعضی از قسمت ها به علت حساسیت و حیاتی بودن کار انها توسط استخوان ها محافظت می شوند که از مهم ترینشان می توان به قلب که توسط قفسه سینه حمایت می شود و همچنین مغز که محافظت از ان بر عهده ی جمجمه است اشاره کرد . اما قسمت هایی هم وجود دارد که علارقم داشتن حساسیت نسبت به ضربه اما چندان حفاظی برای انها  وجود ندارد و حفاظت از ان در مواقع حساس بر عهده ی خود انسان است که تعدادی از این نقاط در زیر برای شما آورده شده است.

 

برآمدگی بینی: این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاق می شود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد. چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند ، می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری نماید.

 

 

بالای گوش: ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری می شود و شخص را از حالت تعادل خارج می نماید.

 

 

فک: ضربه به این قسمت باعث آسیب پذیری می شود و اگر شخص در حال دفاع نباشد امکان صدمه دیدن زیاد می  باشد.

قسمت زیر بینی: این قسمت در مشت زدن قسمت مهمی است و اگر به آن ضربه برخورد کند باعث جاری شدن اشک و اگر ضربه محکم وارد شود دچار پارگی مویرگ ها و خونریزی می شود  

 

 

برروی ادامه مطلب کلیک کنید

javahermarket



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 23:24 ::  نويسنده : روح الله محمدپور

به خستگی طولانی مدت و افت عملکرد ورزشی یک ورزشکار که غالبا براثرافراط درتمرین یااجرای برنامه های غلط تمرینی ایجاد می شود. تمرین زدگی (Overtraining ) گفته می شود. میزان شیوع دقیق تمرین زدگی در رشته های مختلف ورزشکاران کاملاً مشخص نیست اما گزارش های متعددی ازشیوع این وضعیت ناخوشایند در ورزشکاران رشته های بسکتبال، مشتزنی، دوچرخه سواری، شنا، دو ومیدانی، جودو وکشتی ارائه شده است . به عنوان مثال، میزان شیوع تمرین زدگی درشناگران حدود ۱۰ تا۴۰ درصد و در دوندگان بین ۱۰ تا۶۰ درصد گزارش شده است .

 

 

 

 

برروی ادامه مطلب کلیک کنید

javahermarket



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 23:22 ::  نويسنده : روح الله محمدپور

 

اواسط بهمن ماه سال 90 بود،من در آن در اوج

 

 

 

 

 

قدرت،آماده مسابقات جام فجر  شده بودم. در طول تمرینات

 

 

 

آمادگی جهت شرکت در مسابقات ،بسیار سرحال و آماده مبارزه

 

 

 

می کردم،به طوری که همه دوستان در کلاس می گفتند که

 

 

 

حتما" یکی از نفرات برتر مسابقات خواهم بود.

 

 

 

سر انجام روز مسابقه فرا رسید،همه شرکت کنندگان برای

 

 

 

 

وزن کشی بر روی ترازو می رفتند تا اینکه نوبت به من رسید،

برروی ادامه مطلب کلیک کنید

javahermarket



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:تکواندو,افزایش قد,تکواندوفریمان, :: 23:18 ::  نويسنده : روح الله محمدپور

افزایش سرعت رشد در سن بلوغ برای دختران در حدود 9 سالگی و برای پسران در حدود 11 سالگی است.رشد سریع در طول بلوغ ،برای دختران وپسران طی 6-4سال ادامه مییابد.و از سن 20-18 سالگی حدود 3-2 سانتی متر اضافه میشود.و البته استخوان بندی درشت و ریز و همینطور قد به ژنتیک فرد نیز بستگی دارد. یک فرمول تقریبی این است که قد پدر +قد مادر = x تقیسم بر 2 + و_ 6 یعنی مثلا اگر پدر شما 173 سانتیمتر و مادر تان 167 سانتی متر قد داشته باشند ، قد برای شما =173+167=340 تقسیم بر 2=170 سانتیمتر برای پسر ها + 6 و برای دختر ها _ 6 در بدن ، هورمونی به نام هورمون رشد موجود است که در سنین کودکی و نوجوانی تکثیر سلولی ، در این مناطق غضروفی را تحریک و موجب افزایش استخوان سازی و  رشد صفحات استخواني می شود.

 

استخوان سازی تا پایان سنین بلوغ ، ادامه دارد یعنی تا اوایل 20 سالگی هنوز امکان افزايش قدوجود دارد. بعد از سخت شدن قسمت نرم وغضروفی استخوانهاو توقف رشد طولی ان ها قد فرد دیگر افزایش نخواهد یافت.برای افزایش هورمون رشد داشتن خواب كافی،استفاده از 6 وعده غذایی به جای 3 وعده،ورزش كردن،استفاده از مواد غذایی غنی از كلسیم :شیر ولبنیات،كاهش استرس مهم است.

 

 

پروتئین یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد قدي و افزايش ترشح هورمون رشد ، تغذیه است . در میان مواد مغذی مصرف به اندازه ی پروتئین ها و املاح بسیار اهمیت دارد. یک نوجوان باید پروتئین مورد نیازش را هر روز و به خصوص چند مرحله در طول روز دریافت کند. بهتر است پروتئین مصرفی از منابع پروتئین حیوانی باشد

 

 درادامه مطلب باما باشید

javahermarket



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

مدیریت وبلاگ:09301374318
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکواندوکاران فریمان و آدرسonlytkd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت: